Sector icon circle with marked sector Earth icon Earth with knife and fork berry icon two berries Bowl icon Bowl with holes bowl icon bowl with leaflet Bowl icon Bowl with spoon Cultery icon spoon, fork & knife Cultery icon Cultery items Phone icon Phone in circle Envelope icon Envelope width sheet Bowl icon Bowl with food Cake icon Cake Corolla icon Corolla Wineglass icon Wineglass Waffle icon Two waffles Branch icon Branch with leaflets Search Background Background in western motives Search icon Magnifier glass People icon Three mans Close icon close icon Play icon Triangle in circle Star icon Grey star Star icon Red star (filled) Snowflake icon Snowflake Wheat icon Wheat Mail icon Mail fax icon fax Plus icon Plus Bowl icon Bowl Step list icon Step list Pinterest icon Styled 'p' character Plunger icon Plunger with shadow Bulb icon Bulb Instagram icon Polaroid Instagram icon Polaroid in circle Facebook icon lowercase 'f' character Facebook icon lowercase 'f' character in circle History icon History steps on timeline Magazine icon Man with magazine Book icon Book Product icon Product in package Leaflet icon Leaflet pan icon pan Asterisk icon Asterisk check icon check Cultery icon Cultery item People icon 3 mans in circle Logo text icon Logo text Men icon Men with 'i' character Medal icon Medal with check icon Phone icon Phone in circle People icon 3 mans in circle Arrow icon red arrow Search Background Background in western motives Mail icon Mail with shadow Marker icon Marker icon in red circle email icon email icon in circle Hebrew star icon White hebrew star History icon Steps on timeline youtube icon Polaroid in circle
דלג אל תוכן ראשי

מאכלי פורים על פי ההלכה

תמונה: fotolia
על פי ההלכה, יש נוהגים לאכול בפורים זירעונים - זכר לזירעונים שהיו אוכלים דניאל וחבריו בבית המלך, כדי לשמור על הכשרות, שנאמר (דניאל א,טז): "ונותן להם זירעונים", ואמרו חז"ל "התך (שתיווך בין מרדכי לאסתר) - זה דניאל".

לגבי אוזני המן – ישנם דורשים המסבירים שהמאכל בא לרמז על דברי המדרש: "כיוון שראה המן שלושה אבות – מיד תש כוחו, וכתיב (תהילים עה,יא) 'וכל קרני רשעים אגדע' – זה המן, 'תרוממנה קרנות צדיק' – זה מרדכי".

בקהילות האשכנזיות נוהגים לאכול בפורים, וכן בערב יום-הכיפורים ובהושענא רבה, כיסנים ממולאים בשר (ביידיש 'קרעפלאך'). אף במרוקו נהגו לאכול לביבות ממולאות בשר ושקדים (וכן חלות וכעכים בדמות סולמות – משום שהייתה לישראל עלייה בפורים, וציפורים – על-שם הפסוק, [ישעיה לא] "כציפורים עפות כן יגן ה' צבאות על ירושלים".

יש מסבירים שהטעם לכך הוא, שבימים אלה עורכים סעודה מכובדת כמו ביום-טוב אך מותרים במלאכה, ולכן היום-טוב הוא 'מכוסה', ומציינים זאת במאכל הכולל בשר (המסמל את השמחה, כמאמר חז"ל על הפסוק "ושמחת בחגך" – "אין שמחה אלא בבשר"), אבל הבשר מכוסה בבצק.

שגור בפי העם, שבכל פעם שמכים – אוכלים כיסנים: הכאת המן בפורים, הכאת 'על חטא' בערב יום-הכיפורים, וחביטת הערבה בהושענא-רבה.

אין תגובות לכתבה זו
הוסיפו תגובה

לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית גולר מונפרר סוברט לורם שבצק יהול, לכנוץ בעריר גק ליץ, קונסקטורר אדיפיסינג אלית. סת

הוספת תגובה: